top of page
תמונת הסופר/תצחי צימט

ניתוח ודיוק נתוני קמפיינים דיגיטליים



היום נצא למסע קצר בעולם ניתוח ודיוק נתוני קמפיינים דיגיטליים, ונדבר על כלים פרקטיים שיעזרו לכם לשפר את ביצועי הקמפיינים שלכם באופן משמעותי.


מדוע ניתוח נתונים של קמפיינים הוא קריטי?

נתונים הם המפתח להבנה מעמיקה של שיווק בכלל ושל ביצועי הקמפיינים שלכם בפרט.

שליטה והבנה של נתונים תסייע לכם לקבל החלטות מושכלות לגבי אופטימיזציה, תקציב, אסטרטגיה ועוד.

לפני הכל קמפיין עולה כסף והוא חייב להחזיר כסף. נתונים פיננסיים מספקים תמונה ברורה ומדידה של יעילות הקמפיינים שלכם. הם מאפשרים לכם להבין כמה כסף השקעתם, כמה כסף הרווחתם, ומהי התשואה על ההשקעה שלכם.

נתונים פיננסיים חשובים לניתוח הם:

הנתונים הפיננסיים החשובים ביותר לניתוח כוללים:

הוצאות: כמה כסף השקעתם בכל קמפיין, ערוץ או אסטרטגיה?

הכנסות: כמה כסף הרווחתם כתוצאה ישירה מכל קמפיין, ערוץ או אסטרטגיה?

רווח: ההפרש בין ההוצאות להכנסות.

החזר השקעה (ROI): אחוז הרווח ביחס להשקעה. ניתן לחשב אותו לפי הנוסחה הבאה: ROI = (רווח / הוצאות) * 100%.


בדיקת התאמה בין מטרות ויעדי הפתיחה למצב כרגע


הצעד הראשון הוא להגדיר את יעדי הקמפיין שלכם. מה אתם רוצים להשיג? יותר קליקים? יותר לידים? יותר מכירות? ברגע שאתם יודעים מה אתם רוצים להשיג, הצמידו לזה את נתוני האיכות והנתונים שישקפו לכם את ההתקדמות בתהליך לדוגמה:

מספר הקליקים: כמה אנשים לחצו על המודעות שלכם?

שיעור הקליקים (CTR): אחוז האנשים שראו את המודעה שלכם ולחצו עליה.

עלות לקליק (CPC): כמה שילמתם על כל קליק.

מספר ההמרות: כמה אנשים ביצעו את הפעולה הרצויה (רכישה, הרשמה לניוזלטר וכו').

שיעור ההמרה: אחוז האנשים שלחצו על המודעה שלכם וביצעו את הפעולה הרצויה.

עלות להמרה (CPA): כמה שילמתם עבור כל המרה.


כדאי לזהות ולהתמקד בתחילה בנתונים שנחשבים "חלשים" התחילו בזיהוי התחומים בקמפיין שלכם שאינם עובדים בצורה יעילה. ייתכן שהמודעות שלכם לא רלוונטיות מספיק לקהל היעד, שהאתר שלכם לא מותאם מספיק להמרות, או שהתקציב שלכם לא מוקצה בצורה נכונה. לאחר שזיהיתם את הבעיות, תוכלו לנקוט בצעדים לתיקונן.


ביצוע שינויים בצעדים קטנים

אל תשנו את כל הקמפיין שלכם בבת אחת. התחילו בביצוע שינויים קטנים וממוקדים, ותעקבו אחר התוצאות. לאחר מכן, תוכלו לבצע שינויים נוספים בהתאם לצורך.

מעקב שיפור לאחר שינויים חשוב לעקוב אחר התקדמות הקמפיין שלכם לאורך זמן ולבצע התאמות לפי הצורך. ייתכן שתצטרכו לבצע שינויים נוספים בקמפיין לאחר שתראו כיצד הוא מתפקד בשוטף.


לסיכום אתן את המפתחות המרכזיים מבחינתי לקמפיין מוצלח:


ניתוח מימד הקהל

העלאת קמפיינים לאחר ניתוח וזיהוי הקהלים המוצלחים ביותר (למידה ע"י ניתוח)

התמקדו בקהלים אלה בקמפיינים עתידיים והשקיעו בהם יותר משאבים.

צמצמו את הקמפיינים שלכם לקהלים פחות רלוונטיים, או הפסיקו אותם לחלוטין.


ניתוח מימד המודעות

נתחו את נתוני הקמפיינים שלכם כדי לזהות אילו מודעות זוכות ליותר קליקים והמרות.

השתמשו במידע זה כדי לשפר את המודעות שלכם: שנו את הנוסח, התמונות, הקריאה לפעולה ועוד.

בצעו בדיקות A/B כדי לראות אילו גרסאות של המודעות שלכם עובדות בצורה הטובה ביותר.


ניתוח מימד דפי הנחיתה

נתחו את נתוני הקמפיינים שלכם כדי לזהות אילו דפי נחיתה מובילים ליותר המרות.

השתמשו במידע זה כדי לשפר את דפי הנחיתה שלכם: ודאו שהם רלוונטיים למודעות, קלים להבנה ומכילים קריאה לפעולה ברורה.

בצעו בדיקות A/B כדי לראות אילו גרסאות של דפי הנחיתה שלכם עובדות בצורה הטובה ביותר.


תנסו. זה עובד!


7 צפיות0 תגובות

Comentários


bottom of page