מעבר לטכניקות ולתרגול כתיבה שיווקית שכל אחד מפתח לעצמו או לומד,
יש עוד דרך נפלאה ללמוד לכתוב והיא...
לקרוא.
הרי אנחנו מוצפים בחומרי פרסום כל הזמן ובכל מקום.
עם השנים למדתי לעצור ולהתבונן על פרסום בכל מדיה אפשרית,
לשאול את עצמי שאלות ולנסות להבין מהי כוונת המשורר.
את עבודות הפרסום הכתובות אפשר לחלק לשתיים:
מעולות
גרועות
בפרסום אין באמצע או שהצלחנו להעביר מסר או שלא.
במשימת הקריאה שלך חשוב לחפש מודעות נפלאות וגם כאלה שלא.
בהתבוננות במודעות מכל סוג שהוא צריך לשאול את עצמנו שאלות כמו:
מה תפס אותי בפרסום הזה, למה אני ממשיך לקרוא אותו, מה התחושות והרגשות שזה עורר אצלי?
מהי ההנעה לפעולה שרצו למשוך אותי אליה?
מהו הקול שמניע את הפרסום ואיך הוא פונה אלי? מעורר? מפחיד? מרגש? מצחיק?
מהן המילים שתפסו את תשומת ליבי?
מה היה בתמונה שבפרסום שגרם לי לעצור?
ואפשר גם הפוך. כאשר נתקלים בפרסום לא הכי מוצלח עד לפעמים דוחה...
נשאל את עצמנו מה הרחיק אותי ממנו.
ולא. אני ממש לא מתחבר לביטוי שכל פרסום הוא פרסום טוב.
כדאי להכין רשימה בצד של דברים שאהבת או שממש לא התחברת אליהם,
שזה עולם ומלואו של למידה.
דרך קריאה לומדים להכיר את המינונים הנכונים, אופציות לטון בפרסום, הקול שמניע את הפרסום ועוד ועוד.
אני ממליץ מאוד לקרוא גם מעבר לפרסומות נטו, כאשר קוראים תסריטים למשל לומדים להכיר שפה נוספת,
שבה הצד הויזואלי מקבל עומק מיוחד, סיטואציות בין דמויות יוצרות עניין,
ישנם קונפליקטים מעניינים.
כתיבה מכיוון של תסריט לפרסומת רגילה ואפילו לפוסט יכולה לפתוח סגנון חשיבה אחר
המייצר פרסום מעניין אינטליגנטי.
Comentarios