יצרתם קורס דיגיטלי נפלא ונתקעתם בשיווק שלו? אתם בסיטואציה בה נמצאים כרגע מאות אלפי יוצרים ברחבי העולם ובספר הזה תוכלו ללמוד איך לשחרר את צוואר הבקבוק ולהגדיל מכירות של קורסים דיגיטליים.
הבעיה ובה מסתתר גם הפתרון
תקופת הקורונה והמצאות מיליוני בני אדם ברחבי העולם בסגר בבתים הביא אנשי מקצוע רבים לבנות קורסים דיגיטליים. מצד אחד השוק מוצף, אלפי קורסים נוצרו באותו תחום, היוצרים פנו לבניית קורס ללא אפיון מדויק של קהל שרוצה לקנות אותם.
ומצד שני – כולנו למדנו נפלא בבתים מרותקים למחשב, לזום וכמובן למרחבי קורסים דיגיטליים, תעשייה זו נמצא בשיאה, השוק של קורסים דיגיטליים מגלגל מיליונים בארץ ומיליארדים בעולם, כל התנאים מוכנים לקצירת הפירות שלך אם יצרתם כבר קורס או שתכננתם לבנות אחד כזה.
נקודת המוצא: הקורס שלכם מוכן ואף אחד לא שמע עליו
בנקודה זו כאמור נמצאים הרבה יוצרים קורסים וגם...כל מוכרי השירותים או המוצרים, זה בסדר אתם יכולים להיות רגועים כולם התחילו כאשר הקהל לא מכיר את המוצר או השירות שלהם. נוצרה סביב הקורסים אווירת "שגר ושכח" , בנו קורס דיגיטלי והמיליונים יגיעו, בשום מהלך שיווק הנחת העבודה הזאת לא נכונה ובטח שלא במכירת קורס \ הידע שלכם.
אתם חייבים ליצור אסטרטגיית שיווק לקורס הדיגיטלי שלכם ועכשיו!
בשלבים הבאים נעסוק בתוכנית עצמה, באפשרויות המכירה, באפיון קהל היעד, בהכרת צרכי הידע של קהל היעד שלנו ואיפה הקורס שלנו עוזר לו. זה תמיד נפלא ליצור אסטרטגיה לפני שיוצאים לשוק אבל אפשר גם כאשר יצרתם כבר קורס משלכם ואתם רוצים להפיק ממנו רווחים. אנחנו הולכים לדבר על שני המסלולים גם תכנון של קורס שעדיין לא נוצר וגם שיווק של קורס קיים.
השורשים שלנו להצמחת האסטרטגיה והקורס המנצח
מי קהל היעד שהכי מתאים לקורס שלנו + מה הפתרון, ידע וכלים שאנחנו נותנים ושווה לשלם עליהם? בטוח שהידע שלכם יכול לעזור למישהו ממש עכשיו, חלק מרכזי בתכנון ובניית אסטרטגיה היא הכרה מוחלטת של קהל היעד האופטימלי שהקורס הדיגיטלי שלכם הכי מתאים לו. חשוב לזכור שקהל שחסר לו ידע או מחפש ידע יוצא לדרך כשיש לו פער והתפקיד שלנו \ הקורס שלנו זה לסגור לו את הפער כשלכל אורך היצירה של הקורס התייחסנו לפתרונות, לצרכים, לחסמים ולכאבים שיש לאותו לקוח פוטנציאלי בגלל חוסר הידע. זאת נקודת המפתח ליצירת קורס מנצח שיש לו סיכוי מעולה להימכר. בואו נרכז את המידע בסעיף הזה לכמה שאלות מפתח חשובות: 1. לאיזה קהל יעד הקורס שלנו הכי מתאים והכי עוזר? 2. מה מצב הקהל מבחינת ידע לפני הקורס ואחרי הקורס? כלומר לאן תרצו לקחת אותם עם הידע שלכם? 3. מהו הערך המוסף שהקורס שלכם נותן לקהל היעד? 4. מה הם הקורסים הבאים שתוכלו ליצור עבורם?
טיפ חשוב ושווה זהב! אתם יכולים לייצר טיזר לעניין אנשים שהם מבחינתכם קהל יעד טוב ומתאים הרבה לפני שהקורס מוכן! טכניקה אחת שעובדת נהדר היא: אנחנו הולכים ליצור קורס בנושא ____________ מה הייתם רוצים ללמוד בו _______________ הרצה מסוג זה תיצור עניין וסקרנות, תוכלו לחזק את הקהל שלכם ואף להבטיח להם מחיר השקה תמורת המענה שלהם כרגע והיותם חלק פעיל ביצירת הקורס לפני הצרכים שלהם ומה שמעניין אותם לדעת.
מהם הקורסים הכי טובים בעולם (וגם בארץ) בתחום שאתם הולכים לעסוק בו?ייתכן ולא תמצאו, אולי יש קורסים והם באיכות ירודה או יש קורסים והם ממש מעולים...בכל מקרה מחקר שוק מקומי ועולמי נחוץ לכם ליצירת הסטנדרטים והאיכויות של הקורס שלכם. לאחר שחקרתם נסו גם לבנות מסגרת קורס ששונה ומייחדת אתכם ואת הידע שלכם. בשלב זה תחשבו על הערך הכי גבוה ומקצועי שתוכלו לתת לקהל היעד שלכם.
מה אנשים מחפשים או יחפשו בהקשר של הקורס שלכם
אחד הקורסים המצליחים שלי הוא: קורס לבניית בלוג במסלול של יצירת תוכן לצד יצירת רווחים. שם הקורס הוא "בונים בלוג" וזה נובע מהכרת צורך כפי שתיארתי בסעיף הקודם לצד מחקר מעמיק מאוד של מילות מפתח.מה שהמחקר גילה וגם אתם תמצאו זאת בהקשר של הקורס שלכם הוא שאנשים מחפשים באופן חופשי ופשוט מילים שקשורות לידע שהם מחפשים למשל איך לבנות שרפרף? העמקה בנושא שנתתי כאן לדוגמה תפתח עוד המון נושאים שאנשים רוצים לייצר לבד בנגרות ביתית ומכאן נצא לדרך בבניית הקורסים שלך. נחזור לקורס שלי, שם איתרתי מקבץ של מילות מפתח משמעותיות עבורי כמו: איך בונים בלוג? מהו בלוג אישי? מהו בלוג פרטי? איך להתחיל בלוג וכדומה. לכל הנושאים הללו התייחסתי בחומר השיווקי של הקורס וגם במבוא שלו שמכיל בדיוק מה שאנשים רצו ללמוד.
העניקו את הקורס שלכם במתנה למעגלים קרובים: משפחה, חברים, שכנים וכדומה
בשלב הזה תנו לאנשים לעבוד עם הקורס שלכם תשמעו משוב "חי" מאנשים שאכפת להם ממכם ומהיצירה שלכם. חשוב לנהל רישום של הדברים הטובים שהם העבירו לכם וגם הערות בונות לשינויים ותיקונים, זה בסדר גמור לעדכן קורסים ולחדד אות מפעם לפעם כדי להגיע לרמת מצוינות גבוהה. בשלב זה המעגל הקרוב שלכם ירצה מאוד לפרגן וישתף את חוות הדעת שלו – אם זה לא קורה מעצמו (מה שתמיד קורה) עודדו אותם לכתוב לכם ביקורות ולשתף את עמוד הקורס שלכם ברחבי הרשת.
תנו לקורס שלכם תקופת השקה בה הוא יימכר במחיר אטרקטיביכמו רכב גם קורס צריך הרצה וכל זה מתכנס לתקופת השקה בה תציעו את הקורס שלכם במחיר שלא נותן לקונה יותר מידי זמן למחשבה אבל מצד שני לא מחיר זול מידי מכיוון שאנחנו רוצים תמיד ליצור ערך גבוה וזה לא קורה כשהמחיר נמצא על הרצפה.
צרו "טעימות" מהקורס והעלו ליוטיוב ולמדיות החברתיותחלק משיווק הקורס הוא הפצת חומר וידאו קצר של חלקים מהקורס שנותנים למתעניינים מידע קצר ושווה ערך כבסיס לרכישת הקורס המלא. טעימות יכולות להיות מורכבות מסדרת טיפים, שיעור על נושא חשוב שמעניין וחם מבחינת קהל היעד שלכם, ראשי פרקים של הקורס וכל מידע שלדעתכם יכול למשוך מתעניינים לרכישת הקורס המלא.
יצירת דף שיווק ומכירה לקורסדף מכירת קורס צריך להכיל "טעימות", מידע על הקורס וכפתור ואופציה לרכישת הקורס. זה יכול להיות חלק מאתר קיים שיש לכם או מערכת עצמאית למכירת קורסים
קורס הוא נקודת שיא בדרך להפוך לאוטוריטהאנשי מקצוע טובים ברוב המקרים ישווקו קורסים דיגיטליים זוהי דרך נפלאה למתג את עצמכם כמובילי דעה ואנשים עם אמירה מקצועית. לפני השקת הקורס וגם בתקופת השיווק שלו דאגו לבצע את הפעולות הבאות:
1. צרו תכנים באופן שוטף במדיות החברתיות ובכל פלטפורמה שיש בה את קהל היעד שרלוונטי לקורס שלכם וכמובן לקורסים הבאים שתיצרו
2. דאגו ליצור פינה לקורס \ קורסים באתר שלכם או באתר ייעודי לקורסים
3. צרו תכנים בצמתי מידע שבהם נמצאים האנשים הרלוונטיים לרכישת הקורס
4. התארחו בבלוגים, פודקאסטים, קהילות שיכולות להיות פלטפורמה טובה לקידום הקורס.
צרו נקודת מינוף מהקורס ליצירה או שיפור של רשימת תפוצהרשימת תפוצה המכילה קהל מתעניינים שהם כמובן הלקוחות הפוטנציאליים הכי טובים היא נכס דיגיטלי לכל בעל מקצוע ועסק. עשו שימוש בכלים מסודרים להרשמה וניהול רשימות תפוצה לרוב זה משולב במערכות של קורסים דיגיטליים מכל הסוגים שיש כיום בשוק. העניקו לאנשים סיבה להצטרף כמו ידע, תוכן והטבות לרכישת הקורס כך רשימת התפוצה הופכת למועדון לקוחות אקטיבי ורווחי.
שיווק הקורס באמצעות קמפיינים ממומנים הגעה מדויקת לקהל היעד של הקורס תתאפשר ע"י קמפיינים מפולחים, זוהי שיטה מעולה לייצר רעש סביב הקורס בשלבי ההשקה אך גם באופן רציף וקבוע כדי ליצור גרף מכירות יציבה. חשוב מאוד בעת ביצוע קמפיין רציף זה למצוא את נקודת האיזון שלכם כלומר כמה כסף אני משקיע כדי למכור קורס אחד וכמובן יותר.
בכמה למכור את הקורס שלכם? שאלה מצוינת! מחיר יוצר גם ערך תפיסתי לקורס כלומר קורס שנמכר במחיר זול מאוד מאבד מהערך התפיסתי בפני הלקוח. מצד שני עלות גבוהה מאוד תגרום ללקוח הפוטנציאלי לחפש ולמצוא אלטרנטיבות אחרות. מה שיקבע את המחיר זה כמובן אתם ואין שום חסמים לגבות כמה שבא לכם, בכל זאת כדאי לקחת כמה פרמטרים בחשבון לקראת יצירת תווית המחיר הסופית: 1. העלויות שהוצאתם על הקורס שזה כולל הוצאות יצירה ואת הזמן שלכם
2. עלויות הפרסום שלכם בשלבי ההשקה ובשוטף
3. מה הבסיס הרווחי מידי חודש מקורס \ קורסים שיספק אתכם?
כדאי לסדר את הנתונים בטבלה ולבצע מכפלה חודשית, רבעונית ושנתית לפי המחיר שאתם מתכננים לבקש, כך תוכלו לראות את צפי הרווחים שלכם מהקורס ולהבין אם זה מתאים לכם.
דבר שני שכדאי לבדוק הוא מה חתך המחירים בארץ ובעולם לקורס דומה עם ערך דומה מבחינת הלקוח.
ניתן לתת הנחות על מחיר לפי תקופות השקה, מבצעי חג וכדומה אך תמיד לנקוב במחיר ממנו הנחה נגזרת אחרת אנשים לא יבינו למה כדאי לרכוש דווקא עכשיו.
חשוב לעבוד עם המון סבלנות, לבצע שינויים והתאמות, לדייק תהליכים ומסרים עד ששיווק הקורס משתחרר ומתחיל להניב רצף של מכירות.
Comments