יוצא לכולנו לעמוד לא מעט בתור, צפוף, מחניק, לא נעים. קחו את ההרגשה הזאת לעולם הפרסום ותבינו כי לא פעם אתם נתקעים בתור שאפשר לעקוף בקלות.
את שיטת העבודה הזאת פיתחתי בעיקר דרך עבודה עם לקוחות בתחום התיירות והמלונאות שם הרשת צפופה ומלאה במידע, כל יתרון בידול גדול הופך לקטן, ויתרונות מותג מוביל מול חלש לא פעם מטשטשים.
סיבה ראשונה היא תרבות מנועי החיפוש זה נכון שכולם עושים צעדים ברשת דרכם אבל שם הכי צפוף, הצפיפות הזאת לא פעם גורמת לנו לשלם מחירי פרסום מופרזים וזאת מבלי לקבל תוצאות מופרזות בהצלחה.
אז כן שיטת העבודה שלנו אומרת בוא נעקוף את התור, באינטרנט בניגוד לקופת חולים לעקוף את התור זה עניין חשוב ורק כך נצליח לראות את חצי הכוס המלאה ועד כמה עוד יש לנו להרוויח ברשת ממהלכי תכנון מדיה ואסטרטגיה עם מחשבה.
מספר שאלות למחשבה שכדאי לשאול בדרך לתכנון פרסום חכם ברשת:
האם אני באמת חייב להיות כל כך צמוד למתחרים שלי?
האם אני רוצה להיות חלק מעדר בו כל יתרון יחסי שלי נעלם?
האם המקום בו כולם מפרסמים הוא המקום הנכון ביותר עבורי?
האם המקום שכולם מפרסמים בו לא מכניס אותי למקום של מחירים ומבצעים ורווח נמוך?
אלה שאלות המאקרו ומכאן למיקרו
באתר בו כולם מפרסמים והוא צפוף מה הסיכוי לקבל נתח גדול מהסעודה שכולם סועדים בה?
האם הליכה עם העדר לאתר זה או אחר לא משפיעה על האסטרטגיה שלי? לדוגמה שימוש במחיר בלית ברירה כשאני מקום ממותג גבוה ויוקרתי כשהמחיר הוא ממש לא העניין אצלי?
איפה אני יכול לבלוט הכי טוב עם מעט מתחרים לצידי?
מכאן אנו יוצאים למסע של בדיקה ברשת - היכן אוכל למקם את עצמי צעד לפני התור הגדול? בנקודה הזו צריך להכנס לראש של הגולש ועל העדפות הגלישה שלו, חייבים לנסות לתפוס אותו לפני שהוא נכנס לתור ולאו דווקא באתרי ענק או במנועי החיפוש אלא באתרי נישה ממוקדים שאמנם יתנו הרבה פחות כניסות בפועל אבל אחוז הפניות הרציניות ואיתם גם הסגירות יטפסו למעלה.
Comments