חלק ניכר מעדכוני הפייסבוק שלנו הם מקבוצות שאנו חברים בהם, חלק נכבד מהפרסום הוא לא ממש פרסום. פרסום בקבוצות פייסבוק, תהליך שלוקח מאיתנו זמן רב שלא תמיד אפקטיבי.
נכון שפרסום בקבוצות הוא "חינמי" וגם אורגני כלומר לא צריך לשלם בעבורו, אבל חשבתם פעם כמה זמן זה לוקח מכם ומהי באמת התוצאה?
בפוסט הזה אני מרכז כמה נקודות מבחן חשובות כדי שתוכלו לבחון את אפקטיביות הפרסום שלכם בקבוצות ובחינת אלטרנטיבות נוספות.
לפני שאתם מצטרפים לקבוצה בחנו את כמות הפוסטים הפרסומיים ומה זמני העידכון האחרונים, במידה וכל הקבוצה היא פרסומות ללא אבחנה, כנראה שהגעתם למזבלת פרסום. הכוונה היא לקבוצת פייסבוק לא מנוהלת בה כולם נמצאים במב שידור של פרסומות רק שאין באמת אף אחד שנמצא שם לקלוט. מסקנה - חבל על הזמן שלכם והוא יקר מאוד!
בחינת העידכונים האחרונים בקבוצה יאפשר לכם להבין גם אם הקבוצה "בחיים" כלומר קבוצה שלא עודכנה מספר שבועות או חדשים (בזמני פייסבוק מדובר בנצח) אפשר לדלג עליה.
מהי קבוצה איכותית? קבוצה טובה לפרסום היא קבוצה מנוהלת עם ימי פרסום מוגדרים, קבוצה בה יש שיח מעבר לפרסום והיא מקובצת סביב נושא או תחום עניין משוף לאנשים. ההעדפה שלי היא להגיע לקבוצה קטנה ואיכותית ולא לקבוצה שיש בה עשרות אלפי אנשים אבל לא באמת פעילים או כאלה שבאו לקבל תוכן או חוויה מהקבוצה. קבוצה סגורה המצריכה אישורי מנהל ויש בה ימים לפרסום היא קבוצה איכותית כל היא כמובן רלוונטית לתחומי הפעילות שלכם
שווה לחשוב להקים קבוצה משלכם שתסקר תחום מסויים הקשור אליכם, הכוונה היא לא ליצור מזבלת פרסום משלכם אלא מקום ליצור בו שיח סביב נושאים הקשורים לתחום הפעילות שלכם (משהו כמו הפורומים של פעם). שיח מקצועי יוצר עניין ומביא גם אנשים הזקוקים ליעוץ או לשירות שלכם וזוהי תחילתה של ידידות חשובה.
המירו את הזמן שלכם בקבוצות לכסף! לכל אחד מאיתנו יש מחיר לשעת עבודה. אם זמן הבילוי שלכם בקבוצות גדול זאת אומרת שגם כסף עומד על הפרק, את הזמן שאתם "מבזבזים" בפרסום בקבוצות תמירו לקמפיין ממומן קטן בו תגיעו לחשיפה הרבה יותר גדולה, ברמת מיקוד מאוד גבוהה והמרחק לתוצאה מתקצר משמעותית.
Comments